EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA kl. I. Nasza ojczyzna. |
Scenariusz zajęć w klasie I z wykorzystaniem tablicy multimedialnej Czas trwania: 1 godzina lekcyjna Nauczyciel: Iwona Jarzębińska Temat: Jestem Polakiem, jestem Polką. Cele ogólne:
Cele operacyjne - Uczeń:
Metody pracy: - e-zabawa, pokaz, działalność praktyczna, film, quiz, gra dydaktyczna, pogadanka problemowa Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, grupowa Środki dydaktyczne:
PRZEBIEG ZAJĘĆ I. Czynności organizacyjno- porządkowe - Wprowadzenie do tematu zajęć: „Orzeł czy reszka?” – zabawa w kole z rymowanką. Dzieci siedzą w kręgu i recytują wierszyk, podając sobie złotówkę. Osoba, która trzymała monetę, kiedy zakończył się wierszyk, podrzuca ją. Jeśli wypadnie orzeł, nauczyciel wymienia dowolny wyraz (np. Polak, Polska, herb, flaga, góry, Tatry, kraj, symbol, stolica, miasto, syrenka, smok), a dziecko dzieli go na głoski. Jeśli wypadnie reszka, dzieli wyraz na sylaby.
Kiedy orzełek na rękę spadnie, podziel wyraz na głoski ładnie. II. Opracowanie tematu zajęć 1.Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej konturową mapę Polski, wskazuje jej granice. 2.Nauczyciel wręcza uczniom mini- mapy konturowe Polski. Zadaniem uczniów jest wklejenie map do zeszytu, zaznaczenie kolorem czerwonym granic Polski oraz wpisanie w liniaturze nazwy Polska, z uwzględnieniem zasad pisowni. 3.Nauczyciel zapoznaje uczniów z legendą „ O powstaniu Państwa Polskiego” poprzez film animowany. https://www.youtube. 4.Nauczyciel zaprasza uczniów do quizu na temat wysłuchanego tekstu legendy. Uczniowie mają możliwość otrzymania plusów (+) za podanie prawidłowej odpowiedzi na czytane przez nauczyciela pytanie. O tym, który uczeń będzie odpowiadał na pytanie nauczyciela zadecyduje- ruletka uruchamiana przez wskazanych uczniów. https://wordwall. 5.Pytania do quizu
6.Nauczyciel zapoznaje uczniów z symbolami narodowymi. Uczniowie oglądają film animowany pt. „Polak Mały” https://www.youtube. 7.Nauczyciel zaprasza uczniów do zabawy interaktywnej polegającej na przeciągnięciu kartoników z wyrazami w odpowiednie miejsce w zdaniach. Uczniowie głośno czytają zdania opisujące pierwszy symbol narodowy- godło. https://epodreczniki.pl/ 8. Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy. Jednej z nich wręcza tradycyjne puzzle z symbolami narodowymi. Druga grupa układa identyczne puzzle w programie online www.jigsawplanet.com. Obie drużyny rozpoczynają układanie jednocześnie. Ta która ułoży puzzle jako pierwsza otrzymuje 1 pkt. Następnie nauczyciel odwraca sytuację- drużyna, która układała puzzle online, otrzymuje tradycyjne. Obowiązuje ta sama zasada. Wygrywa drużyna, która otrzyma 2 pkt III. Podsumowanie zajęć: Nauczyciel zadaje uczniom pytania kontrolne podsumowujące temat zajęć:
|