JĘZYK NIEMIECKI kl. VIII. Modetrends |
Scenariusz lekcji z języka niemieckiego dla klasy VIII z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.
Opracowała Krystyna Szczypta
Temat: Modetrends.
Cele lekcji:
Uczeń potrafi:
- -nazwać części garderoby
- -podać nazwy kolorów
- -opisać swój ubiór i innej osoby
- -wyrazić opinię na temat garderoby
- -zrozumieć tekst słuchany i wybrać najistotniejsze informacje
Metody:
- -praca z tablicą multimedialną
- -praca z filmem
- -rozumienie tekstu ze słuchu
- -interakcje w języku obcym ( metoda komunikacyjna )
Formy pracy:
- -film
- -karta pracy
- -praca indywidualna
- -praca w grupach
- -tablica multimedialna
- -ćwiczenia interaktywne
- -odgrywanie ról sytuacyjnych
Przebieg lekcji:
Faza wprowadzająca:
- 1.Czynności organizacyjne, sprawdzenie obecności, podanie tematu i celów lekcji.
- 2. Przypomnienie słownictwa z poprzedniej lekcji: części garderoby, kolory
Faza realizacyjna:
- 1.Ćwiczenia interaktywne przed filmem na tablicy multimedialnej z karty pracy: szukanie i dopasowywanie nazw kolorów do ich odpowiedników z języka angielskiego i języka polskiego.
- 2.Klasa podzielona na 4-osobowe grupy. Każda grupa ma za zdanie usłyszeć ulubione kolory i części garderoby podanych osób: Catherine Deneuve, die Königin Elisabeth, Iris Berben, Heike Makatsch. Uczniowie w grupach wypisują słowa klucze.
- 3.https://www.dlanauczyciela.pl/30731,film-modetrends-wersja-z-napisami--mp4
- 4.Uczniowie wykonują zadanie na tablicy interaktywnej – rozumienie tekstu słuchanego. Określają, które zdania dotyczą określonych osób.
- 5.Praca wspólna – podkreślanie na tablicy , jakie części garderoby zostały wymienione w filmie.
- 6.Praca indywidualna: podkreślanie części garderoby królowej.
Faza podsumowująca:
Każdy uczeń przygotowuje wypowiedź na podstawie pytań z karty pracy, co jest jego ulubionym kolorem, co nosi najchętniej , co ubiera na imprezę i jego zdanie na temat mody.
Zadanie domowe:
Warsztaty pisarskie: Jesteś kamerzystą i poszukujesz ciekawej osoby , której chcesz zrobić zdjęcia. Widzisz taką osobę w parku.
- 1.Wer ist diese Person ?
- 2.Wo ist er/sie ?
- 3.Was macht er/sie ?
- 4.Was hat er/ sie an ?
- 5.Was ist an dieser Person interesant ?
|