EDUKACJA MATEMATYCZNA kl. I. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. |
Konspekt lekcji z edukacji matematycznej w klasie I z wykorzystaniem TIK Opracowała Renata Bała. Temat: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Czas trwania zajęć: 45 min Cele ogólne:
Cele operacyjne: Uczeń:
Metody i techniki kształcenia:
Środki dydaktyczne i narzędzia TIK wykorzystane na lekcji: multibok „Elementarz odkrywców”- podręcznik, karty pracy, tablica interaktywna, laptop, karty ćwiczeń, kartoniki z napisem: Tak, Nie, strony internetowe https://szaloneliczby.pl/klasa-1/, http://klasoteka.pl/category/dla-dzieci/matematyka/- gry matematyczne. Przebieg lekcji Część wstępna:
Część główna 1.Zabawa Tak, Nie- uczniowie, przy użyciu kartoników oceniają prawdziwość podanego działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Działania zapisywane są na tablicy interaktywnej. 2.Praca z podręcznikiem- omówienie zadań 3.Zabawa „Matematyczny wąż”. Uczniowie :( każdy z kartonikiem swojej ulubionej liczby) siadają w kręgu. Na środku układają węża ze swoich liczb np. 7,9 10, 9,17 itd., następnie podają działanie umożliwiające przejście z jednej liczby do drugiej. 4.Porównywanie liczb poprzez wpisywanie odpowiedniego znaku : większości, mniejszości, równości.( Karty pracy) 5.Uzupełnianie okienek z brakującymi liczbami 9karty pracy) 6.Rozwiązywanie zadań tekstowych (podręcznik) 7.Rozwiązywanie działań na dodawanie i odejmowanie (karty pracy) Część końcowa: 1.Sprawdzenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 20- zadania do samodzielnej pracy ucznia. 2.Gry matematyczne dostępne pod linkiem: https://szaloneliczby.pl/klasa-1/, http://klasoteka.pl/category/dla-dzieci/matematyka/-
|