„Sketchnoting in my notebook”, czyli myślenie wizualne jako alternatywna forma tworzenia notatek z lekcji. |
Środa, 20 Październik 2021 19:40 | |||
Od listopada 2021 do czerwca 2022 wdrażana jest w klasach IV-VIII innowacja pedagogiczna „Sketchnoting in my notebook”, czyli myślenie wizualne jako alternatywna forma tworzenia notatek z lekcji. Celem tej innowacji jest zachęcenie uczniów do tworzenia notatek w sposób sprzyjający nauczaniu i uczeniu się - w formie graficznej, wykorzystując różne techniki: hasła, kształty, linie, strzałki, ikony, symbole.
Metoda sketchnotingu jest wykorzystywana na lekcjach dydaktycznych z języka angielskiego podczas wprowadzania słownictwa oraz prezentowania nowych zagadnień gramatycznych. „Sketchnoting” bazuje na naturalnej skłonności ludzkiego mózgu do myślenia obrazami. Poprzez wprowadzenie tej metody na lekcjach rozwija się u uczniów takie kompetencje jak kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość, czyli kreatywne przetwarzanie i prezentowanie informacji oraz umiejętność uczenia się. Cele główne:
Cele szczegółowe:
Metoda ta spełnia wymogi edukacyjne zawarte w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego, czyli budowanie repertuaru technik służących samodzielnej pracy nad językiem, współdziałanie w grupie, stosowanie strategii komunikacyjnych, w tym strategii kompensacyjnych, budowanie świadomości językowej oraz kładzenie nacisku na spiralne podejście do nauki języka obcego. Odpowiedzialna za wprowadzenie innowacji: Aneta Lotycz
|